برای کودک خود چه اسباب بازی‌ و عروسکی بخریم؟

برای کودک خود چه اسباب بازی‌ و عروسکی بخریم؟

برای کودک خود چه اسباب بازی‌ و عروسکی بخریم؟

 

خرید اسباب بازی برای کودکان کار سخت و چالش برانگیزی است. اینکه نمی‌دانید کودک شما به چه مدل اسباب بازی علاقه دارد و اصلا کدام اسباب بازی برای سن او مناسب است، می‌تواند کار شما را در انتخاب بسیار سخت کند. در این مقاله ایده‌هایی برای انتخاب اسباب بازی‌هایی ارائه می‌شود که به کودک شما کمک می‌کنند که رشد کند، او را به چالش می‌کشند و مهارت او در تفکر، فعالیت‌های فیزیکی، زبانی، اجتماعی و عاطفی پرورش می‌دهند.

اما قبل از هر چیز خوب است به این اشاره کنیم که شما می‌توانید تمام این موارد را از وب‌سایت هدف بازار به آدرس https://hadafbazar.com تهیه کنید. خرید اینترنتی اسباب بازی از سایت هدف بازار این مزیت را دارد که بتوانید تمام این مواردی که مد نظرتان است را در قالب یک وب‌سایت پیدا کنید و همه آنها را به صورت یکجا سفارش دهید.

انتخاب اسباب بازی برای کودکان

بازی از هر نوعی می‌تواند فرصتی عالی برای رشد و تمرین مهارت‌های جدید در فرزند ما باشد. به نظر می‌رسد که انتخاب اسباب بازی برای کودکان نوپا باید آسان باشد، زیرا آنها درک زیادی از نوع اسباب بازی ندارند و هنوز به سنی نرسیدند که به اسباب بازی خاصی علاقه پیدا کنند. تعداد زیادی اسباب بازی وجود دارد که برای کودکان نوپا تولید می‌شوند و شاید مهم‌ترین ویژگی آنها ایمن بودن است. اما با این حال، چگونه می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و کدام دوام بیشتری دارند؟ کدام یک بیش از چند روز یا چند هفته کودک شما را درگیر خود می‌کند؟ آیا می‌توانید تشخیص دهید که اسباب بازی هایی که پسرها دوست دارند کدام هستند؟

اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که به روش‌های مختلفی قابل استفاده باشند

چه اسباب بازی های برای فرزندمان بخریم؟

کودکان نوپا عاشق جدا کردن، جمع کردن، بیرون کشیدن، قرار دادن، اضافه کردن و در کل به هم ریختن هستند. اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که بازی با آنها قاعده و قانون خاصی نداشته باشد؛ به این معنا که کودک شما بتواند با آنها بازی‌های مختلفی انجام دهد. به عنوان مثال، می‌توان از بلوک‌های چوبی یا پلاستیکی برای ساخت جاده، باغ وحش، پل یا سفینه فضایی استفاده کرد. اسباب بازی‌هایی از این دست باعث پرورش تخیل در کودک شما می‌شوند و به او کمک می‌کنند مهارت حل مسئله و تفکر منطقی را در خود توسعه دهد.

مثال‌ها: خانه سازی، بلوک‌های بهم پیوسته و اسباب بازی برای بازی با شن، ماسه و آب.

به دنبال اسباب بازی‌هایی باشید که هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند

همه ما تجربه خرید اسباب بازی‌ای را داریم که کودک ما به مدت دو روز با آن بازی می‌کند و دیگر هرگز آن را لمس نمی‌کند. با جستجو و انتخاب اسباب باز‌ی‌هایی که در مراحل مختلف رشد کودک برای او سرگرم کننده باشند، می‌توانید این مشکل را حل کنید. به عنوان مثال، حیوانات کوچک پلاستیکی برای کودک نوپا می‌تواند وسیله‌ای جذاب برای در دست گرفتن و سرگرم شدن باشند و برای کودکان سنین بالاتر، می‌توانند اسباب بازی برای ساخت خانه و مزرعه به صورت بزرگ باشند.

مثال‌ها: حیوانات اسباب بازی پلاستیکی و فیگور اکشن‌ها، خانه‌های عروسکی برای کودکان نوپا، قطارها و کامیون‌ها (و سایر وسایل نقلیه)، حیوانات عروسکی و انواع عروسک.

اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که به کاوش و حل مسئله در کودک شما کمک می‌کنند

بازی به کودکان این فرصت را می‌دهد تا مهارت‌های جدید را بارها و بارها تمرین کنند. اسباب بازی‌هایی که به بچه‌ها این فرصت را می‌دهند که به تنهایی چیزی را مشخص کنند یا از منطق و تفکر استفاده کنند، به آنها کمک می‌کنند تا به طور مداوم به حل مسئله بپردازند. آنها همچنین به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت خود در روابط عمومی (درک چگونگی برقراری با محیط اطراف)، هماهنگی چشم و دست و مهارت‌های حرکتی را (با استفاده از عضلات کوچک دست و انگشتان) گسترش دهند.

مثال‌ها: پازل، بازی‌های مرتب کردن اشکال، بلوک یا خانه سازی، کارهای هنری مانند کار با خاک رس و سفالگری، رنگ، مداد رنگی یا خمیر بازی.

به کودک خود این فرصت را بدهید تا با چیزهای “واقعی” یا اسباب بازی‌هایی که شبیه چیزهای واقعی هستند بازی کنند

چه اسباب بازی های برای فرزندمان بخریم؟

کودک نوپای شما در درک چگونگی کارکرد انواع اشیا در جهان خود – مانند ریموت‌های تلویزیون یا سوئیچ‌های ماشین – مهارت خوبی دارند. کودکان همچنین علاقه‌مند به بازی با وسایل “واقعی” شما مانند تلفن همراه هستند، زیرا بسیار دوست دارند که شبیه به شما باشند. اسباب بازی‌هایی از این دست به کودکان در حل مسئله کمک می‌کنند، روابط عمومی را به آنها یاد می‌دهند، به آنها آگهی می‌دهند (چطور همه چیز با هم می‌توان جور کرد) و مهارت‌های حرکتی ظریف (استفاده از عضلات کوچک دست و انگشتان) را رشد می‌دهند.

مثال‌ها: ظروف و مواد غذایی پلاستیکی، کلیدهای اسباب بازی، تلفن اسباب بازی، آلات موسیقی، جاروهایی در اندازه کوچک و برای کودک.

سراغ اسباب بازی‌های مناسب خواندن و مطالعه بروید

کتاب‌ها، حروف الفبای مغناطیسی و وسایل هنری مانند نشانگر، مداد رنگی و رنگ انگشتی به کودک کمک می‌کنند تا مهارت نوشتن و خواندن را زودتر از موعد فرا بگیرند. وسایل “واقعی” مانند منوها، کاتالوگ‌ها یا مجلات برای کودک شما جالب هستند که می‌توانند با نگاه کردن به صفحات رنگارنگ آنها حروف و خواندن را یاد بگیرند.

به دنبال اسباب بازی‌هایی باشید که کودک شما را به فعالیت ترغیب می‌کنند

کودکان نو پا اغلب فعالیت بیشتری دارند و مدام در حال حرکت در اطراف اتاق‌های خانه هستند. وظیفه شما این است که او را برای انجام کارهای جدید حرکتی تشویق کنید! به دنبال اسباب بازی‌هایی باشید که به کودک شما کمک می‌کنند مهارت‌های جسمی فعلی را تمرین کند و در او انگیزه برای حرکت‌های فیزیکی بیشتر ایجاد می‌کنند.

مثال‌ها: توپ با اشکال و در اندازه‌های مختلف، سه چرخه یا اسکوترهای سه چرخ (با تجهیزات ایمنی مناسب)، ست‌های بولینگ پلاستیکی، حلقه بسکتبال مناسب کودک، واگن برای پر کردن و کشیدن، کامیونی برای پر و خالی کردن و ابزار باغبانی.

به دنبال اسباب بازی‌هایی باشید که برای هر نسلی مناسب باشند

در حالی که بزرگسالان و کودکان می‌توانند تقریباً با هر اسباب بازی با هم بازی کنند، اما برخی از اسباب بازی‌ها به طور خاص اینگونه طراحی شده‌اند که شما نیز بتوانید همراه کودک خود شوید. با نزدیک شدن کودک به سن 3 سالگی و بالاتر، بازی‌های فکری و رومیزی که نیازی به خواندن ندارند، برای آنها جالب هستند. وقتی همه با هم بازی می‌کنید، در واقع سرگرمی دسته جمعی را آغاز می‌کنید. بازی‌های رومیزی مهارت‌های شمارش، تطبیق، حافظه و همچنین مهارت گوش دادن و کنترل را در کودکان بهبود می‌دهند. آنها همچنین مهارت‌های زبانی و برقراری ارتباط با دیگران را در کودکان پرورش می‌دهند. یکی دیگر از مزایای مهم این بازی‌های این است که در طی انجام آنها به کودک خود قبول باخت را یاد می‌دهیم.

خرید انواع اسباب بازی به صورت آنلاین از هدف بازار

مراجعه به وب‌سایت هدف بازار می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید اینترنتی اسباب بازی های پسرانه و دخترانه برای تمام سنین باشد. با مراجعه به هدف بازار می‌توانید با طیف وسیعی از اسباب بازی‌ها از انواع عروسک، خانه سازی، بازی‌های فکری و رومیزی و مناسب کودکان نوپا مواجه شوید و خرید آسانی داشته باشید.

هدف بازار

این مطلب را از دست ندهید  مدارک لازم برای خرید و فروش ملک یا زمین